sobota, 7 października 2017

Nie patrz! Obserwuj!



Cześć!
Ostatnio zdarzyła mi się zabawna sytuacja. Byłam w parku i widziałam, jak ludzie zbierali kasztany. Strącali je z drzewa, podczas gdy ja się wręcz o nie potykałam, a dorośli i dzieci nie mogli ich dostrzec. Ja w tym czasie zbierałam kasztany, które leżały na ścieżce, lub trawie.

Na pierwszy rzut oka, ta historia nie ma sensu. Jednak później zdarzyło mi się to jeszcze raz i zaczęłam się nad tym zastanawiać. Szukanie kasztanów okazało się inspirujące.

Dlaczego Ci ludzie ich nie znaleźli? Dlatego, że patrzyli, a nie obserwowali. To podstawowy błąd.



Nie mam zamiaru dawać  Wam instrukcji zbierania kasztanów. Pomyślcie tylko: nie zauważamy ich, a co dopiero wskazówki. Wskazówki, które otaczają nas z każdej strony, które pomogą spełnić nasze marzenie, zrealizować cel. Uwierzcie, jest ich dużo, ale skupiając się na marudzeniu typu "nie mogę kupić sobie najnowszej paletki Huda Beauty", albo "nie stać mnie na te buty" nie potrafimy dostrzegać tych małych wskazówek. Postaw na  realizowanie się i rób wszystko, aby spełnić swoje marzenie, ale czasem trochę odpuść. Ja dając porwać się w wir szkolnych obowiązków, odpuściłam. Właśnie wtedy przyszło do mnie to, czego pragnęłam. Jeszcze nie powiem Wam co, ale na blogu (nie tylko w tym poście) pozostawiam wskazówki. Ciekawe kto zgadnie. ;)

Myślicie, że patrzenie, a obserwacja jest tym samym? Nie. Patrzeć możesz na cokolwiek. Obojętnie. Obserwacja, to dostrzeganie sygnałów i detali. W otoczeniu, jak i samym sobie. Może jakaś sytuacja wydała Ci się błaha, a przybliży Cię do celu?

Oto prosty sposób, jak porównać życie do kasztanów.

Dzisiejszy post był bardzo krótki, ale poprawię się :)
Dajcie znać, czy zbieracie kasztany? Obserwujecie, czy patrzycie? Stwórzmy w komentarzach inspirującą dyskusję na ten temat :)

Pamiętajcie, aby dodać mnie na Snapa ogrod_zycia!
Chcielibyście zobaczyć tutaj jakiś konkretny post? Ja zastanawiam się nad opisaniem któregoś z moich tygodni. Co myślicie? Może cały miesiąc? Co myślisz o tego typu postach? Robić to dalej?
Miłego dnia!
Oliwia



6 komentarzy:

  1. fajne zdjęcia

    https://hyggelifestyle.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Najbardziej podoba mi się ostatnie zdjęcie! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ''patrz poza to, co widać'' - i słowa te nabierają od razu innego znaczenia ;) cieszy mnie to, że jeszcze ktoś patrzy w ten sposób na świat jak ja ;) ludzie nie dostrzegają bardzo wielu rzeczy, bo pochłonięci są ciąglą gonitwą za pieniądzem, ale cóż. pozostaje nam mieć nadzieję, ze ludzkość w końcu otworzy oczy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może taki tytuł przyciągnąłby większe przemyślenia niż "słodka wiewiórka" haha. Jest nas więcej :)

      Usuń
  4. Ciekawe co ta wiewiórka wyczytała z tej tablicy. Świetne zdjęcia:) Kocham naturę, ale post również mnie zainteresował. Trochę kontemlacji w dzisiejszym świecie przyda się.

    OdpowiedzUsuń

Za każdy komentarz ślicznie dziękuję :-)